Branding: de merkidentiteit van Tavenu

BRANDING
Merkconsistentie

Ontdek de nieuwste trends

Merkconsistentie? Stel je voor: je klikt door een website. Op de homepage zie je een felrode knop, op…

Wat is een propositie en hoe je ze kunt toepassen in jouw brandingstrategie

Ontdek de nieuwste trends

In een competitieve markt is het essentieel om jouw merk te onderscheiden. Dit doe je…

Wat is marketing?

Ontdek de nieuwste trends

Marketing is meer dan alleen reclame maken of producten verkopen. Het is de kunst van…

Wat Microsoft en de Efteling ons leren over een sterke merkbelofte

Ontdek de nieuwste trends

Op het eerste gezicht: weinig. De één bouwt software, de ander sprookjeswerelden…

Branding vs. Brand Identity

Ontdek de nieuwste trends

Ze worden vaak door elkaar gehaald: branding en brand identity…

Te gast in de Origin Story Podcast

Ontdek de nieuwste trends

“Zou je zelf in mijn podcast te gast willen zijn?” In februari sprak ik met Paul Hendriks…

marketingplan marketingstrategie

Ontdek de nieuwste trends

Als klein bedrijf heb je misschien niet het grote budget of de middelen die grotere bedrijven…

Propositie branding strategie

Ontdek de nieuwste trends

In een markt vol concurrentie draait branding niet alleen om een mooi logo of een pakkende slogan…

Opdracht

Tavenu had behoefte aan een duidelijke en consistente merkidentiteit. Samen met het team werd een brandbook ontwikkeld, waarin de missie, visie en kernwaarden van de organisatie helder werden vastgelegd. Daarnaast werden templates gecreëerd die jongerenwerkers konden gebruiken om zelfstandig professionele communicatiematerialen te maken.
Merkconsistentie

Ontdek de nieuwste trends

Merkconsistentie? Stel je voor: je klikt door een website. Op de homepage zie je een felrode knop, op…

Wat is een propositie en hoe je ze kunt toepassen in jouw brandingstrategie

Ontdek de nieuwste trends

In een competitieve markt is het essentieel om jouw merk te onderscheiden. Dit doe je…

Wat is marketing?

Ontdek de nieuwste trends

Marketing is meer dan alleen reclame maken of producten verkopen. Het is de kunst van…

Wat Microsoft en de Efteling ons leren over een sterke merkbelofte

Ontdek de nieuwste trends

Op het eerste gezicht: weinig. De één bouwt software, de ander sprookjeswerelden…

Branding vs. Brand Identity

Ontdek de nieuwste trends

Ze worden vaak door elkaar gehaald: branding en brand identity…

Te gast in de Origin Story Podcast

Ontdek de nieuwste trends

“Zou je zelf in mijn podcast te gast willen zijn?” In februari sprak ik met Paul Hendriks…

marketingplan marketingstrategie

Ontdek de nieuwste trends

Als klein bedrijf heb je misschien niet het grote budget of de middelen die grotere bedrijven…

Propositie branding strategie

Ontdek de nieuwste trends

In een markt vol concurrentie draait branding niet alleen om een mooi logo of een pakkende slogan…

Doel

De merkidentiteit van Tavenu verduidelijken en een herkenbare en consistente uitstraling creëren die aansluit bij de doelgroep.

Probleem

Er was geen uniforme huisstijl, waardoor communicatie-uitingen versnipperd en onduidelijk waren. Dit maakte het voor de doelgroep moeilijk om Tavenu als merk te herkennen.

Oplossing

Door een brandbook op te stellen en Canva-templates te ontwikkelen, werd de merkidentiteit van Tavenu eenduidig en toegankelijk gemaakt. Jongerenwerkers kregen daarnaast training in het gebruik van deze tools, zodat ze zelf gemakkelijk communicatiematerialen konden creëren die de merkidentiteit versterkten.
merkidentiteit

Resultaat

De nieuwe branding zorgde voor een duidelijke en professionele uitstraling, waardoor de identiteit van Tavenu beter wordt herkend door de doelgroep. Ook intern heeft dit geleid tot meer vertrouwen en efficiëntie bij het maken van communicatiematerialen.
afterbagyes
Inschrijven nieuwsbrief

Nieuwsbrief

© Afterbagyes 2025. Built by Bright Brands
© Afterbagyes 2025.
Built by Bright Brands