Rebranding S.C.C Den Bolder: De Kracht van Transformatie

BRANDING
Personal branding vs. merkbranding: wat is het verschil en waarom doet het ertoe?

Ontdek de nieuwste trends

De termen personal branding en merkbranding worden vaak door elkaar gebruikt…

instagram en facebook vindbaar in google

Ontdek de nieuwste trends

Instagram en Facebook vindbaar in Google, op 10 juli 2025 kondigde…

branding specialist

Ontdek de nieuwste trends

In de moderne zakenwereld is branding niet slechts een kwestie van logo’s en kleuren.

brandingstrategie opstellen

Ontdek de nieuwste trends

Een sterk merk ontstaat niet vanzelf. Het begint bij een doordachte brandingstrategie. Maar hoe pak je dat aan?

Merkconsistentie

Ontdek de nieuwste trends

Merkconsistentie? Stel je voor: je klikt door een website. Op de homepage zie je een felrode knop, op…

Wat is een propositie en hoe je ze kunt toepassen in jouw brandingstrategie

Ontdek de nieuwste trends

In een competitieve markt is het essentieel om jouw merk te onderscheiden. Dit doe je…

Wat is marketing?

Ontdek de nieuwste trends

Marketing is meer dan alleen reclame maken of producten verkopen. Het is de kunst van…

Wat Microsoft en de Efteling ons leren over een sterke merkbelofte

Ontdek de nieuwste trends

Op het eerste gezicht: weinig. De één bouwt software, de ander sprookjeswerelden…

Opdracht

Sociaal Cultureel Centrum Den Bolder had behoefte aan een nieuwe merkidentiteit die beter liet zien waar zij voor staan: als huiskamer van Waspik een centrale plek zijn voor de gemeenschap. Tijd dus voor een rebranding! Het project richtte zich op het ontwikkelen van een consistente visuele identiteit, het verbeteren van de communicatie en het trainen van het team in het maken van eigen promotiematerialen.
Personal branding vs. merkbranding: wat is het verschil en waarom doet het ertoe?

Ontdek de nieuwste trends

De termen personal branding en merkbranding worden vaak door elkaar gebruikt…

instagram en facebook vindbaar in google

Ontdek de nieuwste trends

Instagram en Facebook vindbaar in Google, op 10 juli 2025 kondigde…

branding specialist

Ontdek de nieuwste trends

In de moderne zakenwereld is branding niet slechts een kwestie van logo’s en kleuren.

brandingstrategie opstellen

Ontdek de nieuwste trends

Een sterk merk ontstaat niet vanzelf. Het begint bij een doordachte brandingstrategie. Maar hoe pak je dat aan?

Merkconsistentie

Ontdek de nieuwste trends

Merkconsistentie? Stel je voor: je klikt door een website. Op de homepage zie je een felrode knop, op…

Wat is een propositie en hoe je ze kunt toepassen in jouw brandingstrategie

Ontdek de nieuwste trends

In een competitieve markt is het essentieel om jouw merk te onderscheiden. Dit doe je…

Wat is marketing?

Ontdek de nieuwste trends

Marketing is meer dan alleen reclame maken of producten verkopen. Het is de kunst van…

Wat Microsoft en de Efteling ons leren over een sterke merkbelofte

Ontdek de nieuwste trends

Op het eerste gezicht: weinig. De één bouwt software, de ander sprookjeswerelden…

Doel

Het doel was om de activiteiten van Den Bolder beter in de markt te zetten en duidelijker te communiceren wat zij aanbieden. De nieuwe huisstijl moest warm en toegankelijk zijn, passend bij de uitstraling van het centrum, maar ook professionaliteit uitstralen.
rebranding

Probleem

Den Bolder werd niet sterk genoeg neergezet als de 'huiskamer van Waspik'. De communicatie was niet consistent en door het brede aanbod aan activiteiten was er geen duidelijk beeld van wat Den Bolder precies bood. Beheerders maakten zelf posters en ander promotiemateriaal, maar zonder eenheid in uitstraling, wat verwarrend was voor bezoekers.

Oplossing

Samen met het bestuur en de beheerders heb ik een nieuwe merkidentiteit ontwikkeld die de missie en visie van Den Bolder als huiskamer van Waspik benadrukt. We creëerden tijdens de rebranding een huisstijl die de verschillende activiteiten overzichtelijk en herkenbaar maakt. Daarnaast heb ik het team begeleid in het zelf maken van consistent promotiemateriaal. Voor grotere evenementen, zoals theatervoorstellingen, ben ik betrokken gebleven bij de creatie van visuele uitingen zoals posters.
rebranding

Resultaat

Dankzij de rebranding is de communicatie van Den Bolder veel duidelijker geworden. Bezoekers herkennen de huisstijl nu. Het team voelt zich zekerder in het maken van promotiematerialen, wat de consistentie heeft verbeterd. De professionele en uniforme uitstraling heeft de zichtbaarheid en betrokkenheid van de gemeenschap vergroot. Een geslaagde rebranding!

Bekijk hier wat Den Bolder allemaal doet!
afterbagyes
Inschrijven nieuwsbrief

Nieuwsbrief

© Afterbagyes 2025. Built by Bright Brands
© Afterbagyes 2025.
Built by Bright Brands